Skip to content

Telefonie voor huisartsen

Huisartsentelefonie biedt huisartsen een efficiënte en toegankelijke manier om professioneel medisch advies te geven aan patiënten via telefonisch contact, waardoor zij meer tijd kunnen besteden aan de zorg voor hun patiënten en een betere kwaliteit van dienstverlening kunnen bieden.

Telefonie

Keuzemenu

Keuzemenu

Met Huisartsentelefonie kunt u snel en efficiënt communiceren met patiënten door middel van ons keuzemenu. Ons keuzemenu is volledig aanpasbaar, zodat u zelf kunt bepalen welke opties uw patiënten krijgen te zien.

Hierdoor kunt u snel onderscheid maken tussen verschillende soorten bellers en kunt u ervoor zorgen dat patiënten snel bij de juiste persoon of afdeling terechtkomen. Veel gebruikte opties zijn onder andere: levensbedreigende spoed, herhaalrecepten, assistente en intercollegiaal overleg.

Doorverbinden en intern bellen

Met Huisartsentelefonie kunt u snel en efficiënt communiceren met uw assistente of collega's. Onze unieke functie voor intern bellen en doorverbinden zorgt ervoor dat u met één druk op de knop een gesprek kunt doorverbinden naar de juiste persoon of afdeling.

Zo hoeft u niet te wachten in een keuzemenu of wachtrij, maar bent u direct in contact met uw assistente of een andere spreekkamer. Hierdoor kunt u snel reageren op verzoeken of vragen van patiënten en collega's.

Doorverbinden en intern bellen
Terugbelsysteem

Terugbelsysteem

Met onze Aurora teleQ integratie hoeft u zich geen zorgen meer te maken over het beantwoorden van alle inkomende telefoontjes. Dit bespaart uw patiënten de frustratie van het langdurig wachten aan de telefoon. Waarom zouden zij immers 15 minuten moeten wachten als ze over 15 minuten kunnen worden teruggebeld door een van uw doktersassistentes?

Het slimme telefoonsysteem van Aurora teleQ maakt dit mogelijk en zorgt voor blije patiënten en minder gestreste medewerkers. Het gebruiksvriendelijke terugbelsysteem is de oplossing voor het voorkomen van de non-stop rinkelende telefoon. Dit verhoogt de patiënttevredenheid en geeft u meer controle over uw werkprocessen.


Receptenlijn

Met de receptenlijn van Huisartsentelefonie kunnen patiënten op elk moment en vanaf elke locatie via voicemail een verzoek voor een herhaalrecept indienen. Deze voicemails kunnen op een computer of smartphone worden afgeluisterd.

Mobiel koppeling

Met de mobiel koppeling van ons systeem, kun je elk toestel gemakkelijk aan je mobiele telefoon koppelen, zodat je inkomende gesprekken op elk moment kunt doorschakelen naar je mobiele telefoon, zelfs als je onderweg bent. Dit zorgt voor een optimale bereikbaarheid, zelfs in geval van een calamiteit, zoals een lokale stroomstoring.

 

Receptenlijn - Mobiel koppeling
Noodknop - Call recording

Noodknop

In geval van een noodsituatie binnen de praktijk, kan de noodknop gebruikt worden voor veiligheid van zowel u als de patiënten. Wanneer de knop wordt ingedrukt, worden alle toestellen binnen de praktijk gebeld en automatisch opgenomen, waardoor iedereen in de praktijk direct kan zien wie hulp nodig heeft en hierop kan reageren.

Call recording

Met Huisartsentelefonie kun je telefoongesprekken opnemen voor training of andere doeleinden. Deze functie kan direct vanaf het toestel of via de cloud geactiveerd worden. Raadpleeg Huisarts Recorder voor meer informatie over de mogelijkheden en toepassingen van de opnamefunctie.

 

Separate spoedlijn

Als u te maken heeft met levensbedreigende situaties, wilt u er zeker van zijn dat uw oproep snel wordt beantwoord door een medisch deskundige. Om aan de verplichting van de LHV richtlijnen te voldoen, waarbij in spoedgevallen binnen 30 seconden opgenomen moet worden door een medisch deskundige, bieden wij een aparte spoedlijn met een aparte ringtone.

Dit zorgt ervoor dat deze gesprekken direct worden opgemerkt en voorrang krijgen boven andere patiënten en collega's. Door de wachtrij te passeren, kunnen we snel en efficiënt op spoedgevallen reageren, en zo voldoen aan de LHV-richtlijn van 30 seconden.

 

Seperate spoedlijn
Noodscenario en bereikbaarheid

Noodscenario en bereikbaarheid

We bieden de hoogst mogelijke servicegraad, maar er kan een situatie ontstaan waarin uw bereikbaarheid onderbroken wordt, bijvoorbeeld door een doorgegraven kabel of een stroomstoring.

We zijn ons hiervan bewust en daarom hebben we een noodscenario ingevoerd, waarmee gesprekken automatisch doorgestuurd kunnen worden naar een door u gekozen nummer of voicemail, bijvoorbeeld uw mobiele nummer of een specifieke voicemail voor reguliere patiënten.

 

 

Sluitingstijden en waarnemingen

Ons systeem volgt automatisch de openingstijden van uw praktijk. Als de praktijk gesloten is, kunt u op basis van een nauwkeurige tijdschakeling een melding laten afspelen of doorschakelen naar een andere praktijk. Ook tijdens uw verlof kunt u de meldingen en routeringen aanpassen naar de waarnemend arts.

Onbeperkt bellen

In huisartsenpraktijken wordt vaak gebeld en als u elke belminuut zou moeten betalen, kan dit een hoge kostenpost zijn. Daarom bieden wij onbeperkt bellen binnen Nederland, zodat u zoveel kunt bellen als u wilt zonder extra kosten. Zo kunt u zich concentreren op uw patiënten zonder zich zorgen te maken over de kosten.

Sluitingstijden en waarnemingen - Onbeperkt bellen

Hoe werkt het?

Dit kunt u van ons verwachten

Adviesgesprek

Na telefonisch contact volgt er een gesprek met één van onze adviseurs. Tijdens dit gesprek worden uw wensen geïnventariseerd, bekijken wij de huidige technische situatie en geven wij een toelichting op de telefooncentrale en de mogelijkheden.

Offerte

Bent u enthousiast? Dan ontvangt u van ons een volledige en op maat gemaakte offerte ter goedkeuring.

De voorbereiding

Gaat u ervoor? Dan kunnen we echt aan de slag! Samen met u bepalen we hoe de bereikbaarheid van uw praktijk ingericht gaat worden, de opzet, tijden en beschikbaarheid. Hierbij nemen we u aan de hand door onze best practices te combineren met de specifieke situatie en wensen van uw praktijk. Volgens deze afspraken richten we het systeem volledig voor u in.

Training en start

We stellen uw telefoonsysteem en alle toestellen vooraf volledig in en komen naar uw praktijk om deze te plaatsen. Na een uitgebreide uitleg kunt u het systeem direct gebruiken en bent u zonder onderbreking bereikbaar via Huisartsentelefonie. Onze adviseurs blijven gedurende de eerste uren aanwezig voor verdere ondersteuning en praktisch advies.

Finetunen

Vroeg of laat zijn er zaken die u net even iets anders wilt inrichten dan eerder bedacht. Huisartsentelefonie is zeer flexibel en we kunnen zowel kleine als grote zaken voor u aanpassen, uitbreiden en omzetten, vrijwel altijd op afstand.

Doorlopende ondersteuning

Heeft u vragen of verzoeken dan helpen wij u graag. Als er een bandje verwisseld moet worden of het belmenu moet worden aangepast dan doen wij dit graag voor u, of we leggen uit hoe u dit zelf kunt doen. Ook voor andere verzoeken rondom uw telefonische verbinding kunt u altijd bij ons terecht.

"We waren voor onze patiënten regelmatig in gesprek en vonden dat dit niet langer kon. De overstap is vlekkeloos verlopen en sindsdien hebben we geen klachten meer ontvangen over onze bereikbaarheid. Een aanrader voor elke huisarts."

- Huisartsenpraktijk Ditvoorst, Alblasserdam

"Zeer behulpzame jongens die alles van telefonie snappen en bovenal weten waar een huisarts behoefte aan heeft. Vriendelijk, behulpzaam en kundig. Goede bereikbaarheid van de servicedesk. Een aanrader voor elke huisartspraktijk!"

- Huisartsenpraktijk De Moriaen, Strijen

De bereikbaarheid van uw praktijk verbeteren? Kijk hoe Huisartsentelefonie u hierbij kan helpen.